Kajian ganoderma/lingzhi keatas sistem imun dan hati

 

Rakan-rakan Shuang Horeans, sama-sama belajar dan berusaha untuk
perbaiki kesihatan


Assalamualaikum.. 

Dalam dunia ini ada banyak cendawan, tetapi bukan semua boleh dimakan. 
Dalam banyak-banyak cendawan yang boleh dimakan, bukan semua ada fungsi untuk memulihkan kesihatan. 

Bagi yang sungguh-sungguh ingin ikhtiar secara alami melalui kaedah holistik atau keseluruhan tanpa kesan sampingan, pastikan pemilihan pemakanan kita betul dan bebas bahan sintetik. 

Bagi yang ada niat nak cuba lingzhi, tetapi masih berfikir-fikir,
izinkan saya berkongsi kenapa saya memilih dan mengesyorkan lingzhi Shuang Hor.

Shuang Hor adalah sebuah syarikat dari Taiwan dan antara yang terawal mengkaji lingzhi, 
oleh itu Shuang Hor sangat berdedikasi untuk pastikan kualiti lingzhi yang mereka tanam dan tuai adalah selamat, berkesan dan tiada kesan sampingan walaupun dimakan dalam dos yang tinggi serta dalam jangka masa yang panjang.

Kedua buku ini adalah kompilasi kajian klinikal
keatas ganoderma/lingzhi Shuang Hor

Setiap keluaran lingzhi perlulah melalui proses R&D dan spesies yang terhasil adalah dipatenkan, dengan ini lingzhi keluaran Shuang Hor adalah baka unik yang tidak dapat diperoleh di mana-mana tempat lain selain disini.

Saya ingin highlight fungsi ganoderma/lingzhi menurut kajian Shuang Hor : 

1.Kandungan berfungsi dalam Ganoderma/lingzhi

TRITERPENES +Selaraskan daya imuniti +Mengurangkan kolekstrol +Pergiatkan pelarutan trombus +Perbaiki kekenyalan pembuluh darah +Tambah sifat pengaliran darah +Pergiat fungsi nyahtoksik hati & limpa + Perbaiki alahan POLISAKARIDA MAKRO MOLEKUL + Kuatkan imuniti + Hapuskan radikal bebas + Pergiat pertumbuhan sel hati + Perbaiki keadaan badan NUKLEOSIDA LINGZHI + Kawal pelekatan papan darah + Baiki sistem peredaran darah PROTEIN LZ-8 + Laraskan imuniti 5. LAIN2 KANDUNGAN + Vitamin,mineral,etc

Pengiktirafan keatas YK Ganoderma

1.Kajian ganoderma keatas sistem imun

+ Dapat mempergiatkan penghasilan antibodi Terdapat berjuta jenis antibodi yang dikategorikan sebagai IgA, IgD, IgE, IgG & IgM. Tubuh kita mengambil masa 7-10 hari untuk menghasilkan antibodi keatas setiap pathogen atau penceroboh yang masuk kedalam badan. Antara tugas antibodi adalah mengawal keradangan dan mengurus patogen secara spesifik.

+ Dapat pergiatkan kuasa penambahan sel-sel imuniti
Sel imuniti merujuk kepada Sel B. Sel B limfosit umpama askar, antibodi umpama senjata. Sel B bertanggungjawab dalam penghasilan antibodi secara spesifik mengikut keperluan. Tugas Sel B adalah mengenal pasti penceroboh atau patogen dan mengenal pasti kelemahan mereka supaya dapat menghantar "mesej" yang betul untuk penghasilan antibodi yang spesifik. + Dapat menyelaraskan fungsi sel-T
Sel T bertugas di barisan pertahanan kedua. Sekiranya kuman, bakteria & virus dapat tembusi barisan pertahanan ini, risiko untuk cerobohi sel dan membiak serta mengakibatkan jangkitan dalam tubuh badan kita. Bila ini terjadi, fagosit akan bertindak untuk "makan" kumah yang berjaya menceroboh, dan kuman yang mati akan terkumpul mengakibatkan simptom-simptom seperti kemerahan/bengkak, keradangan dan nanah. Set T terbahagi kepada cytotoxic T cell ( Tc ) dan helper T cell ( Th ) Th terbahagi kepada Th1, dimana ia memainkan peranan untuk kuatkan imuniti badan dan Th2 yang mempengaruhi penyelarasan sistem imun dan mencegah alahan. Kestabilan Th1 dan Th2 memainkan peranan penting dalam pencegahan jangkitan dan memastikan sistem imun berada dalam keadaan yang stabil.
+ Dapat mengaktifkan sel pembunuh semula jadi ( NK Cells ) NK Cells atau Natural killer cells merupakan 15% dari sel darah putih dalam tubuh badan manusia, bertindak secara spesifik keatas sel yang sudah dijangkiti parasit dan sel kanser. Kedua-sel yang dijangkiti parasit atau permulaan kepada kanser jika dibiar melarat, dan alami mutasi mendatangkan bahaya yang lebih serius. DNA boleh terjejas dan diambil alih oleh virus dan menjadi pusat pembiakan kepada ribuan virus yang lain.
NK Cells yang sihat akan berkerja keras untuk matikan sel yang dijangkiti ini sebelum bertukar kepada ketumbuhan yang malignant. + Dapat mempergiatkan keaktifan fagosit Fagosit merupakan pertahanan barisan pertama. Menghalang penceroboh dan berada di bahagian kulit, mulut ( oral mucosa ) , air liur dan air mata. Asid hidroklorik dalam perut juga memainkan peranan untuk mematikan bakteri dan virus dari memasuki badan. Namun bila kesihatan merosot, bakteria dan virus tetap ada peluang untuk menceroboh dan memasuki saluran darah.

1.Kajian ganoderma keatas organ hati 
+ Dapat meningkatkan protein hati

+ Dapat menurukan bacaan serum/enzim GOT dan GPT ( ALT dan AST ) Hati yang sihat penting kerana terlibat dalam metabolism dan penyimpanan nutrisi, salah satunya glikogen. Hati juga memainkan peranan yang penting dalam proses detoksifikasi, memastikan tiada unsur toksin yang terlepas kedalam darah. Namun proses ini hanya lancar jika hati sihat. Hati yang terbeban dengan toksin tidak mampu lakukan kerja detoks dengan baik, mengakibatkan darah alami lambakan toksin. Hati juga penting dalam proses sintesis protein serta penggumpalan darah, bila fungsi hati merosot boleh mengakibatkan mudah lebam atau pendarahan. Hati juga menguruskan sel darah merah yang telah expired untuk disingkir melalui pembuangan air besar, dan membantu penghadaman yang lawas ( kerjasama dengan hempedu ) Antara musuh kepada kesihatan hati ialah tidur lewat, kuman, kimia berbahaya dan alkohol. Organ hati mempunyai saraf yang sedikit, maka bila ia mula merosot pada tahap awal tiada simptom yang ketara. Sehinggalah tiba tahap yang lebih serius. Kajian menunjukkan, ganoderma berupaya mengurangkan kecederaan dan keradangan sel hati serta mengalakkan pertumbuhan sel baru di hati. Selain itu, kajian turut menunjukkan kandungan berfungsi polisakarida dalam lingzhi/ganoderma berkesan untuk perlindungan hati. -------------------------------------------------------------------------------------

Bagi yang ingin konsultasi lanjut mengikut kesesuaian produk Shuang Hor untuk masalah kesihatan individu, boleh rujuk dengan upline masing-masing.

Note :
Bagi yang belum ada upline, untuk konsultasi dengan kami boleh whatsapp number dibawah.

" We grow great by dreams "

Abd Razif & Aishah Came
Shuang Hor Distributor ID 2811453 

Untuk pertanyaan melalui whatsapp/telefon,
hubungi kami di  : 018-2365920


Telegram Sihat Secara Alami kami : https://t.me/gengsihatsecaraalami
My health blog : https://discoverabouthealth.blogspot.com


Comments

My photo
Mak anak tiga
Distributor sah Shuang Hor since 2005 ☕️ Perkongsian my reverse kesihatan journey secara alami / holistik